tiistai 27. maaliskuuta 2012

Prosessing Prosessing...

BuahHah!

On se oivaa, kun opettajamme esittelee Power Point -esityksessä, lähteen "Wikipedia". Huomionarvoisesti hän kuitenkin mainitsee, ettei näin kuulu sitten hänen kollegoidensa palautustehtävissä toimia. BIG SUPRISE!

Kuinka moni meistä onkaan joskus tarkistanut "faktoja" Wikipediasta? Koulutyön tuoksinnassa voin myöntää etsineeni auvoisaa tulevaisuutta ja helppoa vastausta tuolta tietopankin syövereistä. Sitähän luonnollisesti EI saisi tehdä. Olen kehittänytkin toimintaani varmaan monelle opiskelijalle tutun toimintatavan. Haen ensin Wikipediasta tiedon rippeitä ja sitten alan tarkistamaan tiedon paikkaansapitävyyttä! Tällöin voin kirjata lähteeksi aivan luotettavia tietolähteitä. Ideahan lähti kuitenkin Wikipediasta...Helppoa kuin heinänteko!

Minulla on kehittynyt tässä ensimmäisen opiskeluvuoteni aikana sellainen mutu-tuntuma, että kyllä me täällä koulussa haluamme tehdä asioita vaikean kautta! Välillä saamme yksinkertaisetkin asiat monimutkaistettua niin paljon, että asian todellista yksinkertaisuutta on vaikea edes todeta.

Esimerkkinä täytynee mainita ServiceDesk -palvelut. Minä menin kysymään yksinkertaista asiaa neljältä toimistossa istuvalta herrasmieheltä. Kyseessä oli lukkiutuneen sähköpostin aukaiseminen uudella salasanalla. Kysyessäni, voinko lukituksen purkaa -- tässä ja heti -- vastaukseksi sain neljä kättä jotka osoittivat minulle takanani olevaa tussitaulua. Pyörähdin ympäri ja ihmettelin, että mitä tässä mahdettiin osoittaa?

No, ServiseDeskin yhteystietoja!!! He neuvoivat minua laittamaan asiasta sähköpostia, tai asian ollessa kiireinen soittamaan taululla olevaan puhelinnumeroon. Todellisuudessa puhelimeen vastasi eräs herrasmiehistä, joka minulle sen numeron antoi.

Tähän tämä nykypäivä on älyttömyydessään mennyt, ainakin meidän koulumme IT-palveluiden osalta! Missä on asiakaspalvelu?

Toki tähän samaan hengenvetoon täytyy mainita, että olen soittanut monen monta kertaa ServiceDeskin numeroon ja saanut vaivattomasti apua ongelmiini, ettei toimintaa sikäli voi moittia. Erilaiset etäpalveluden tuottamiset kuitenkin syövät vähän ihmisten välistä todellista kanssakäymistä ja ME-henki kärsii. Miettikää nyt meidän IT -turrikoita, jotka pysyttelevät omassa huoneessaan ilman ulkopuolisten ihmisten vierailuja -- tylsää!

Kaikille oikein mukavaa päivää ja pidetään ME-henki yllä! ;)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti